Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:43:58+01:00
X+x+28=180
2x+28=180
2x=180-28
2x=152 /:2
x=76
76+28=104
76 i 104
2009-11-21T17:44:20+01:00
180-28=152
152÷2=76
76+28=104
Odp Pierwszy kąt ma 76 a drugi 104 stopni
2009-11-21T17:46:21+01:00
Z dwóch katów przyległych miara jednego jest o 28stopni większa od miary drugiego. oblicz miary tych katów.

α-x
β-x+28⁰
suma kątów przyległych 180⁰
x+x+28⁰=180⁰ /-28
2x=152⁰ /:2
x=76⁰
α=76⁰
β=76⁰+28⁰=104 104⁰+76⁰=180⁰