Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:48:12+01:00
Miejsce bitwy : Maraton,Termopile,Salamina,Plateje,
Rok bitwy:490r p.n.e 480r p.n.e 480r pne 479r p n e
Dowódzca wojsk Greckich:Militiades, Leonidas, Temistokles,Temistokles
Dowódca wojsk Perskich:Dariusz I ,Kserkses, Kserkses,Mardonis
Rezultat:Zwycięstwo:Greków,Persów,Greków,Greków
Wszystko jest poukładane odpwiednio do miejsca bitwy.
Notatka z lekcji:D
Mam nadzieje ze wyczerpujaca
2 5 2
2009-11-21T17:50:22+01:00
1. Polis Greckie, Milet, bitwa pod Maratonem, pod Termopilami, przylądek Artemizjon, cieśnina Salomina, pod Platejami, pod Mykale
2.494r p.n.e., 490r p.n.e., 480r p.n.e., 479r p.n.e.
3.Temistokles
4.król Dariusz I
5. a) Grecy obronili swoją Niepodległość
b) Persowie wypierani są z Azji mniejszej
c) Rozpoczyna się okres hegemonii (dominacji) Aten i Spart
d) Powstaje związek morski (Ateński) Polis Greckich na czele z Atenami
-skarbiec związku morskiego zostaje przeniesiony do Aten
e)Rozpoczyna się Złoty Wiek Aten (V w. p.n.e.)

Miałam to na historii :)
1 5 1
2009-11-21T17:55:49+01:00
1. Polis Greckie, Milet, bitwa pod Maratonem, pod Termopilami, przylądek Artemizjon, cieśnina Salomina, pod Platejami, pod Mykale
2.494r p.n.e., 490r p.n.e., 480r p.n.e., 479r p.n.e.
3.Temistokles
4.król Dariusz I
5. a) Grecy obronili swoją Niepodległość
b) Persowie wypierani są z Azji mniejszej
c) Rozpoczyna się okres hegemonii (dominacji) Aten i Spart
d) Powstaje związek morski (Ateński) Polis Greckich na czele z Atenami
-skarbiec związku morskiego zostaje przeniesiony do Aten
e)Rozpoczyna się Złoty Wiek Aten (V w. p.n.e.)
1 5 1