Odpowiedzi

2009-11-21T18:10:34+01:00
Zad 1
wspólny mianownik = 30
15(5x + 3) - 10(2x - 4) = 15(4x + 1)
75x + 45 - 20x + 40 = 60x + 15
75x - 20x - 60x = 15 - 45 - 40
- 5x = 70
-x = 70/5
-x = 14
x = - 14
zad 2
wspólny mianownik 3k(2n + r)
(2n + r )(2km + 5rm) = 3k(m - 1)
4knm + 2kmr + 10rmn + 5r²m = 3km - 3k
4knm + 2kmr - 3km + 3k = - 10 rmn - 5r²m
k (4nm + 2mr -3m + 3 ) = - 5rm(2n - 5r)
k = - 5rm(2n - 5r)/ (4nm + 2mr - 3m + 3)
zad 3
√ trzeciego stopnia z (x² + y²)/(x² - y²)
x = 4
y = -5
√ trzeciego stopnia z ( 16 + 25 )/ (16 - 25) =
= √ trzeciego stopnia z 41/-9

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:47:46+01:00
(5x+3)/5-(2x-4)/3=(4x+1)/2
6(5x+3)/30-10*(2x-4)/30=15(4x+1)/30
(30x+18)/30-(20x-40)/30=(60x+15)/30
(30x+18-20x+40-60x-15)/30=0
(-50x+43)/30=0
-50x+43=0
-50x=-43
x=43/50

³√(x+y)² ³√(4+(-5))²
________= _____________=³√1/18
³√(x-y)² ³√(4+5)²