Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:52:54+01:00
1/2 x + 1/3 y = 18
1/2 x = 2/3 y

1/2x+1/3y=18 /*(-1)
1/2x-2/3y=0

-1/2x-1/3y=-18
1/2x-2/3y=0

-3/3y=-18
-y=-18 /*(-1)
y=18

1/2x=2/3y
1/2x=2/3 *18
1/2x=36/3
1/2x=12 /*2
x=24

Pozdrawiam:)

Prosiłaś o inne rozwiązanie:
1/2 x + 1/3 y = 18 |*6
1/2 x = 2/3 y |*6

3x+2y=108
3x=12/3y

3x+2y=108
3x=4y

3x+2y=108 /*(-1)
3x-4y=0

-3x-2y=-108
3x-4y=0

-6y=-108 /:(-6)
y=18

3x+2y=108
3x+2*18=108
3x+36=108
3x=108-36
3x=72 /:3
x=24

Pozdrawiam po raz drugi:)
1 5 1
2009-11-21T17:54:18+01:00
1/2 x + 1/3 y = 18
1/2 x = 2/3 y

1/2 x + 1/3 y = 18 / (-1)
1/2 x - 2/3 y = 0

-1/2 x - 1/3 y = -18
1/2 x - 2/3 y = 0

-y = -18
y = 18

1/2 x = 2/3 y
1/2 x = 2/3 * 18
1/2x = 12
x = 24










2009-11-21T17:58:06+01:00
{1/2x + 1/3y =18
{1/2x =2/3y

{1/2x +1/3y = 18
{x = 2 * 2/3y

{1/2x + 1/3y = 18
{x =4/3y

{4/3y + 1/3y = 18
{x = 4/3y

{5/3y = 18 /: 5/3
{x = 4/3y

{y = 6/5
{x = 4/3 * 6/5

{y = 6/5
{x = 8/5