Zadanie3. Klocki Renatki były w dwóch pudełkach- żółtym i niebieskim. W niebieskim pudłku było 5 razy więcej klocków niż w żółtym. Gdy brat Renatki przełożył z niebieskiego do żółtego pudełka 16 klocków, w obu pudełkach było tyle samo klocków. Ile klocków miała Renatka w obu pudełkach.
Zadanie4.
a) W trójkącie równoramiennym o obwodzie 15 cm ramię jest 7 razy dłuższe od podstawy. Oblicz długości boków tego trójkąta.
b) W prostokącie o obwodzie 16 cm jeden z boków jest krótszy o 4cm. Oblicz pole tego prostokąta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-15T19:23:21+02:00
X- zolte podelko
5x- niebieskie podelko

x+16= 5x-16
-4x=-32/-4
x= 8
  • Użytkownik Zadane
2009-05-15T19:28:06+02:00
Zadanie 4
a) obw=15
obw=x+7x×2
obw=x+14x=15x
obw=15
x=1---- podstawa
7x=7-----ramie
b)
obw=16
p=a×b
a=b-4
2a+2b=16
2×b-4+2b=16
2b-8+2b=16
4b-8=16
4b=24
b=6
a=b-4
a=6-4=2
p=a×b
p=6×2=12cm²