Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:03:49+01:00
Że napszykład x*150%=20
x=100/150*20
x=2000:150
x=ileśtam nie chce mi sieliczyć wyniku
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T18:03:51+01:00
Ale mamy tylko jakiś procent i mamy to zamienić na jakąś liczbę?
jeśli tak, to np. 50%

50%=50/100=1/2

chyba, że mamy, że 50% pewnej liczby to 5. Jaka to liczba- to wtedy metoda na krzyż
50% - 5
100% - x
x = (100*5):50=10

nie wiem czy to o to chodzi :) jak nie to przepraszam...
2009-11-21T18:59:47+01:00
Najłatwiej z proporcji:

liczba - procent
x - 100

i obliczamy w następujący sposób:

x = liczba * 100 / procent

np. dla 40 % wynosi 4 mamy

4 - 40
x - 100

x = 4 * 100 / 40 = 10