W 1750 r. żyło na świecie 733 mln ludzi, a w 2007 r. - 6641 mln ludzi.
(Wyniki podaj w zaokrągleniu).

Ludność Azji w 1750 r. - 65,9% wszystkich ludzi.
Ludność Azji w 2007 r. - 60,6 % wszystkich ludzi.
a) Ile ludzi żyło w Azji w 1750 roku, a ile w 2007?

Ludność Europy w 2007 r. - 11,4% wszystkich ludzi.
b) Czy w Europie żyło w 2007 r. więcej ludzi niż na całym świecie w roku 1750?


Ludność Europy w 2007 r. - 11,4% wszystkich ludzi.
Ludność Europy w w 1750 r. - 19,9 % wszystkich ludzi.
c) O ile procent zwiększyła się liczba ludności w Europie od 1750 r. do 2007 ?

Ludność Ameryki Pn. w 2007 r. - 5,1% wszystkich ludzi.
Ludność Ameryki Pn. w 1750 r. - 0,1 % wszystkich ludzi.
d) Ile razy zwiększyła się liczba ludności w Ameryce Pn. od 1750 r do 2007?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:08:27+01:00
A)65,9/100*733 =483,047 mln
60,6/100*6641 =4`024,446 mln

b)11,4/100*6641= 757,074 mln
zyje wiecej ludzi

c)11,4/100*6641 =757,074 mln
19,9/100*733= 145,867 mln

757,074/145,867*100 = w przyblizeniu 519,02%
liczba ludnosci zwiekszyła sie o w przyblizeniu 519,02%

d)5,1/100*6641 = 338,691 mln
0,1/100*733= 0,733 mln

338,691/0,733 = 462,06 razy
2009-11-21T18:15:46+01:00
A) 483 mln, 4024 mln
b)tak, 757mln
c)522%
d)46 razy
2009-11-21T18:44:18+01:00
A)w 1750r. 0,659*733=483 mln
w 2007r. 0,606*6641=4024 mln

b)w 1750r żyło na świecie 733 mln
w 2007r. 0,114*6641=757 mln
Odp. W 2007r żyło wiecej ludzi w Europie niz na całym swiecie w 1750r.

c) w 2007 w europie - 757 mln
w 1750 w europie 0,199*733=146mln
757-146=611
757-------100%
611-------- x
x=611*100/757= 80,7%

d)Liczba ludnosci w Ameryce Pn. zwiększyła sie 50 razy