Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:08:42+01:00
Pomnik trwalszy stworzyłem, niźli w spiżu ryty;

Królewskim sterczy czołem nad piramid szczyty.

Ani zgubne ulewy, ani Akwilony

Nie zdołają go skruszyć, ani niezliczony

Szereg lat, ni bieg wieków... Ja nie umrę cały;

Znaczna część ze mną ujdzie Libityny strzały...

I tak długo żyć będę sławą wciąż trwającą

U potomnych, jak długo z dziewicą milczącą

Na wzgórze Kapitolu kapłan stąpać będzie...

I tam dojdzie ma chwała, gdzie w gwałtownym pędzie

Szumią fale Aufidu i gdzie biedny w wody

Nad wieśniaczymi Daunus panował narody.

Rozsławię się, choć w niskiej chacie urodzony,

Żem pierwszy pieśń eolską w italskie tchnął tony...

Bądź dumną ze swych zasług i przystrój mi głowę,

Melpomeno, w delfickie liście wawrzynowe...
2009-11-21T19:20:11+01:00

Pomnik trwalszy stworzyłem, niźli w spiżu ryty;
Królewskim sterczy czołem nad piramid szczyty.
Ani zgubne ulewy, ani Akwilony
Nie zdołają go skruszyć, ani niezliczony
Szereg lat, ni bieg wieków... Ja nie umrę cały;
Znaczna część ze mną ujdzie Libityny strzały...
I tak długo żyć będę sławą wciąż trwającą
U potomnych, jak długo z dziewicą milczącą
Na wzgórze Kapitolu kapłan stąpać będzie...
I tam dojdzie ma chwała, gdzie w gwałtownym pędzie
Szumią fale Aufidu i gdzie biedny w wody
Nad wieśniaczymi Daunus panował narody.
Rozsławię się, choć w niskiej chacie urodzony,
Żem pierwszy pieśń eolską w italskie tchnął tony...
Bądź dumną ze swych zasług i przystrój mi głowę,
Melpomeno, w delfickie liście wawrzynowe...

Księga III, Oda 30

O to chodzi?