Biologia
Klasa 1 Gimnazjum

Odpowiedz na pytania :
1. Wyjaśnij dlaczego glony nie są grupą systematyczną, lecz ekologiczną ?

2. Do jakich królestw należą glony ?
- podaj po jednym przedstawicielu.

3. Co to jest kolonia ?
scharakteryzuj skrętnicę ?

4. Wypisz w punktach znaczenie glonów ?
( przynajmniej 6 punktów )

5. Przedstaw rozmieszczenie glonów w wodzie ?

( odpowiedz musi mieć po minimum 5 zdań do każdego podpunktu najlepiej po 8-9 zdań)

Błagam pomóżcie : Kożystajcie z tematu :
( Puls Życia (podr.) Nowe Era . 2.Protisty / str.52-55 )

2

Odpowiedzi

2009-11-21T18:24:21+01:00
1. Glony są grupą ekologiczną, ponieważ mają podobne wymagania życiowe, ale są ze sobą nie spokrewnione.
2.bakterie -sinica
protisty (roślino podobne) - bruzdnice
rośliny - zielenice: chlorella
3. Kolonia - grupa komórek , które po podziale nie oddzieliły się od siebie całkowicie.
skrętnica - przedstawiciel zielenic, ma plechę w kształcie długiej nici.
4. - są organizmami pionierskimi
- produkują materię org.
- wykorzystywane są w kosmetologii
- -II- do celów kulinarnych
- powodują niedrożność przewodów kanalizacyjnych
- wzbogacają zbiorniki wodne w tlen
- stanowią pokarm dla innych zwierząt
5.
a) najwyżej :
zielenice brunatnice krasnorosty
b) niżej:
brunatnice krasnorosty
c) najniżej:
krasnorosty
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:25:41+01:00
1.Glony są grupą ekologiczną ponieważ należą do niej rośliny,bakterie i profisty,które nie są spokrewnione ze sobą.Łączy jes środowisko bycia,sposób odżywiania i budowa
Glony zaliczane do bhakterii-sinice
Glony zaliczane dp profistów-brunatnice
Glony zaliczane do roslin-zielenice,krasnorosty
3.Kolonie-połączonie komórek,znacznie ułatwiające utrzymywanie sie tuż pod powierzcnią wody.
Skrętnica swą nazwę zawdzięcza wstęgowatym,spiralnym chloroplastrą,które znajdują się w każdej komórce
4.Glony są bardzo ważne.Z prostych związków nieorganiczych z udziałem energii słonecznej produkuja materi.e organiczną
Są częscią planktonu czyli pokarmem dla istot w toni morsiej
W procesie fotosyntezy wzbogacają zbiorniki wodne w tlen.
Osiedlają się na nowych terenach,poniewąz w większości są organizmami pionierskimi
Służą jako pokarm również dla człowieka
Glonów mozna używać w kosmetologii.
Podczas zakwitów wytważają szkodliwe toksyny
Glony występują na powierzchni wody jak i na dnie oceanu.
1 5 1