Po dziewięciu dniach podróży przez pustynię beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało im 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyc dzienne racje wody, jeśli ma jej wystarczyc na kolejne 8 dni?

Pliss, pomóżcie!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:21:54+01:00
X-całkowita liczba bukłaków

40%x=48
x=48/0,4=120

120-48= 72- tyle bukłaków zużyli przez 9 dni
72/9=8 -ilość bukłaków dziennie

48/8=6 - ilość bukłaków dziennie przez kolejne 8 dni

8-6=2 o tyle powinni zmniejszyć zużycie wody

2/8*100%=25%

Odp. Powinni zmniejszyć zużycie wody o 25% dziennie
2009-11-21T18:23:29+01:00
Dane:
9 - liczba dni przebytej dotąd podróży
60% - procent wypitej wody
48 - liczba pozostałych bukłaków
8 - liczba dni do przebycia

Szukane:
% zmniejszenia dziennych racji wody = ?

Rozwiązanie:

100% - 60% = 40% -> 48 bukłaków to 40% całych zapasów

48 - 40%
x - 100%
x = 48 * 100% / 40% = 480/4 = 120 -> 120 bukłaków to cały zapas jaki mieli

120 - 48 = 72 -> tyle już wypili
72/9 = 8 -> tyle wypijali dziennie

na 8 sni zostało im 48 bukłaków, więc:
48/8 = 6 -> aby im wystarczyło, muszą wypijać teraz 6 dziennie, czyli o 2 mniej niż przedtem

8 - 100%
2 - x
x = 2 * 100% / 8 = 200%/8 = 25%

Odpowiedź:
Powinni zmniejszyć dzienne racje wody o 25%.
2009-11-21T18:42:55+01:00
W 9 dni beduini wypili 60 % wody.Zostało im 100%-60% =40%
40% = 0,4
0,4*x = 48 , gdzie x - oznacza ilość bukłaków wody na początku podróży.
x = 48: 0,4 = 120
Na początku mieli 120 bukłaków wody.
Wypili w 9 dni 120 - 48 = 72 bukłaki wody.
72 : 9 = 8 - dzienne spożycie wody podczas 9 dni podróży.
48 : 8 = 6 - spożycie dzienne wody w czasie pozostałych 8 dni podróży.
8 - 6 = 2 - trzeba zmniejszyć spożycie o 2 bukłaki dziennie, co
stanowi 2/8 = 0,25 = 25%.
Odp. Dzienne racje wody należy zmniejszyć o 25%.