Odpowiedzi

2009-11-21T18:33:00+01:00
1. Zbilansowana dieta powinna dostarczać wszystkich składników pokarmowych niezbędnych do rozwoju organizmu. Jej podstawą są węglowodany (pieczywo, kasze, makarony, patki owsiane, ziemniaki oraz warzywa i owoce), tłuszcze (margaryna, oliwa, olej) oraz białko (nabiał, jaja, mięso i ryby).

2 4 2
2009-11-21T18:35:51+01:00
Dieta zbilansowana, to dieta zróżnicowana, czyli dostarczanie organizmowi różnych pokarmów, różnych składników odżywczych.Zbilansowana dieta jest niezbędna dla zdrowia.
Najwięcej błonnika występuje w warzywach oraz owocach, pomaga on oczyszczać jelita z zalegających w nim resztek jedzenia, wspomaga prawidłowe funkcjonowanie jelit i wzmaga ich ruchy perystaltyczne.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:05:06+01:00
Zbilansowana dieta to taka, która jest bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach.Ludzki organizm potrzebuje codziennie do prawidłowego funkcjonowania ok. 60 składników odżywczych, które muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. Podstawą zbilansowanej diety jest spożywanie odpowiednich ilości pokarmów z pięciu grup produktów:
pieczywo, produkty zbożowe i ziemniaki
warzywa i owoce
mięso i ryby
mleko i produkty mleczne
tłuszcze i cukry
Nie istnieje jeden produkt spożywczy, który zawierałby wszystkie niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich, potrzebnych dla organizmu ilościach i proporcjach. Tylko łączenie i wykorzystywanie wielu różnych produktów pozwala na właściwe zbilansowanie diety.

Właściwe proporcje w żywieniu najlepiej jest osiągnąć, stosując się do zasad:
jeść regularnie posiłki i przekąski, urozmaicając je codziennie;
jeść dużo produktów bogatych w błonnik i skrobię;
nie spożywać zbyt wiele tłuszczu;
nie jeść często produktów zawierających duże ilości cukru;
wybierać te pokarmy, które zawierają duże ilości witamin i składników mineralnych;
pijąc alkohol, zachowywać umiar;
stosować umiarkowane ilości soli do gotowania;
unikać solenia potraw przy ich przyrządzaniu oraz przy stole;
jeść tyle, aby utrzymywać stałą wagę;
pamiętać, że nie tylko posiłki, ale także przekąski decydują o osiąganych proporcjach w spożywaniu różnych grup produktów.
1 5 1