Odpowiedzi

2009-11-21T18:39:33+01:00
Mozliwość chodzenia owadów (nartników ) po wodzie
Unoszenie się szpilki na wodzie
Tworzenie się kropli
10 3 10
2009-11-21T18:40:59+01:00
Napięcie powierzchniowe
-utrzymuje na powierzchni wody kwiat, owada.
-nadaje kształt przepływającej wodzie.
-unosi szpilki na wodzie
- umożliwia tworzenie kropli
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:41:55+01:00
Przykładem napięcia powierzchniowego jest to, że owad może chodzić po wodzie i nie tonie. Innym przykładem jest tworzenie się kropli, czy strumienia. Oprócz tego małe przedmioty trzymają się na powierzchni wody dzięki napięciu powierzchniowemu.
19 3 19