Kręgosłup noworodka przypomina łuk. Naturalne krzywizny kręgosłupa, które pozwalają na utrzymanie pionowej postawy ciała oraz amortyzują wstrząsy powstają w trzech etapach. Najpierw kształtuje się lordoza w odcinku szyjnym, nieco później, gdy dziecko uczy się siadać i raczkować powstaje krzywizna piersiowa. Natomiast krzywizna w odcinku lędźwiowym wykształca się, kiedy dziecko zaczyna chodzić.

Napisz, dlaczego lekarze zalecają matkom układanie niemowląt na brzuchu.

Pomocy... ;/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:58:49+01:00
Dzieci leżąc na brzuchu wyrabiają sobie mięśnie grzbietu i szybciej zaczynają raczkować, szybciej uczą się utrzymywać główkę, co z kolei wpływa na szybszy rozwój motoryczny dziecka
49 4 49
2009-11-21T19:42:42+01:00
Wydaje mi się, że dlatego, ponieważ jest to przeciwne ułożenie do łukowatego wygięcia kręgosłupa noworoka.Noworodek z łukowatym kregosłupem kładziony na brzuch,ma o tyle szczęście iż jego kręgosłup przybierze odpowiednią formę, jaka występują u dorosłych.Jest to takie jakby bardzo delikatne "prostowanie" kręgosłupa dziecka do odpowiedniego przyszłego kształtu.
26 3 26
2009-11-21T19:58:09+01:00
Myślę,że po to aby ten kręgosłup im się ukształtował. Dzięki temu,że dzieci kŁadziemy na brzuszku to wyrabiają sobie one mięśnie grzbietu i szybciej zaczynają raczkować czy siedzieć,potrafią utrzymać głowę co w konsekwencji wpływa na szybszy rozwój dziecka
22 3 22