Odpowiedzi

2009-11-21T19:04:37+01:00
Jest to spowodowane kulistością ziemii
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:07:49+01:00
Wyraża się w stopniach ponieważ stopnie są jedyną miarą którą możemy obliczyć na mapie lub globusie.Jeśli liczymy w km to używamy stopni i godzin.
1 1 1
2009-11-21T19:09:09+01:00
Pierwsza to prędkość kątowa
A druga to prędkość liniowa

pierwsza to przyrost kąta w czasie: dla każdego punktu na ziemi wynosi 360°/24h

Druga to przyrost odległości na danym równoleżniku dla równika 40000 km/24h
a dla polski 20000km/24h
a dla bieguna 0/ 24h