Odpowiedzi

2009-11-21T19:17:52+01:00
Stanisław Wojciechowski
Maciej Rataj
Józef Piłsudski
Ignacy Mościcki
Władysław Raczkiewicz
August Zaleski
Stanisław Ostrowski
Edward Bernard Raczyński
Kazimierz Sabbat
Bolesław Bierut
Wojciech Jaruzelski
Lech Wałęsa
Aleksander Kwaśniewski
Lech Kaczyński


3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T19:20:01+01:00
Józef Piłsudski - sprawował urząd głowy państwa jako Naczelnik Państwa 20 lutego 1919 - 11 grudnia 1922
Gabriel Narutowicz 11 grudnia 1922 - 16 grudnia 1922
Maciej Rataj - pełnił obowiązki prezydenta RP jako marszałek Sejmu 16 grudnia 1922 - 22 grudnia 1922
Stanisław Wojciechowski 22 grudnia 1922 - 14 maja 1926
Maciej Rataj - pełnił obowiązki prezydenta RP jako marszałek Sejmu 15 maja 1926 - 4 czerwca 1926
Józef Piłsudski - wybrany 31 maja 1926 przez Zgromadzenie Narodowe na urząd prezydenta RP, nie przyjął urzędu.
Ignacy Mościcki 4 czerwca 1926 - 30 września 1939
Edward Śmigły-Rydz - wyznaczony 1 września 1939 przez prezydenta Mościckiego "na swego następcę na wypadek opróżnienia się urzędu przed zawarciem pokoju" - zgodnie z art. 24 Konstytucji kwietniowej, decyzja odwołana 17 września 1939 (zarządzenie antydatowane)
Władysław Raczkiewicz 30 września 1939 - 6 czerwca 1947 (do 5 lipca 1945 roku Prezydent i Rząd RP na uchodźstwie posiadały pełne uznanie międzynarodowe)
August Zaleski - 9 czerwca 1947 - 7 kwietnia 1972
Stanisław Ostrowski 9 kwietnia 1972 - 24 marca 1979
Edward Bernard Raczyński 8 kwietnia 1979 - 8 kwietnia 1986
Kazimierz Sabbat 8 kwietnia 1986 - 19 lipca 1989
Ryszard Kaczorowski - po zaprzysiężeniu Lecha Wałęsy przekazał mu swe uprawnienia, a rząd emigracyjny utworzył komisję likwidacyjną, która do 31 grudnia 1991 zakończyła działalność wszelkich emigracyjnych struktur władzy 19 lipca 1989 - 22 grudnia 1990
Bolesław Bierut - Prezydent Krajowej Rady Narodowej 31 grudnia 1944 - 4 lutego 1947
Bolesław Bierut - prezydent Rzeczypospolitej Polskiej 5 lutego 1947 - 20 listopada 1952
Wojciech Jaruzelski 31 grudnia 1989 - 22 grudnia 1990
Lech Wałęsa 22 grudnia 1990 - 22 grudnia 1995
Aleksander Kwaśniewski 23 grudnia 1995 - 23 grudnia 2005
Lech Kaczyński 23 grudnia 2005
6 4 6
2009-11-21T20:35:31+01:00
Maciej Rataj
Józef Piłsudski
Ignacy Mościcki
Władysław Raczkiewicz
August Zaleski
Stanisław Ostrowski
Edward Bernard Raczyński
Kazimierz Sabbat
Bolesław Bierut
Wojciech Jaruzelski
Lech Wałęsa
Aleksander Kwaśniewski
Lech Kaczyński
2 3 2