Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T19:23:59+01:00
Obliczamy z proporcji

300zł - 100%
264zł - x

x=26400% ÷ 300 = 88%
Więc obniżka 12%

A więc teraz ile wyniosła obniżka leżaka

12% z 125zł = 15zł

Więc cena leżaka to teraz 110zł
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:30:20+01:00
Rozwiązanie na zasadzie proporcji

jeżeli 300 = 264 to 125 = x

300 = 264
125 = x mnożysz po przekątnej


300x = 264 * 125
300x = 33000 // 300 całość dzielisz przez 300
x = 110
Leżak za 110 złociszy
1 5 1
2009-11-21T19:34:14+01:00
300-264=36
-------- --- =12%
300 300

100%-125
12%-x

x=12*125=1500
-------- ------ =15
100 100

125-15=110

Odp:Leżak kosztuje 110 zł
1 5 1