W kamienicy nr 8 przy ulicy Asnyka są dwie klatki schodowe.W kamienicy tej mieszka 90 osób.W klatce A mieszka 40 osób w tym 25% dzieci a 15% mieszkańców tej klatki to emeryci.W klatce B mieszka o 50% więcej dzieci niż w klatce A, a osób dorosłych które nie są emerytami jest o 25% mniej niż w klatce A.

KLATKA A
dzieci........
emeryci.......
pozostali dorośli......
razem 40


KLATKA B
dzieci..........
emeryci.........
pozostali dorośli..........
razem 50


bardzo prosze o obliczenia do rozwiazań jak wam to wyszło i bardzo prosze zeby rozwiązania były na poziomie gimnazjum bardzo was prosze o szybkie rozwiązanie i z góry dziekuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:42:23+01:00
0.25 (25%) * 40 = 10
0.15 (15%) * 40 = 6
10+6=16
40 - 16 = 24

KLATKA A
dzieci.....10
emeryci....6
pozostali dorośli...24
razem 40

10 * 1.5 (150%) = 15
24 * 0.75 (100%- 25 % =75%) = 18
15 + 18 = 33
50 - 33 = 17

KLATKA B
dzieci.......15
emeryci......17
pozostali dorośli.......18
razem 50
1 5 1
2009-11-21T20:07:18+01:00
Klatka A - 40 osób

25% z 40 =25(setnych) * 40 = 10 dzieci

15% z 40 = 15(setnych) * 40 - 6 emerytów

10+6 = 16

40-16 = 24 pozostali rodzice


KLATKA A
dzieci 10
emeryci 6
pozostali dorośli 24
razem 40



Klatka B - 50 osób

50% z 10 = 5
10+5=15 dzieci

25% z 24 = 24(setne) * 24 = 600(setnych) = 6
24-6 = 18 emeryci

15+18 = 33
50-33= 7 - pozostali dorosli


KLATKA B
dzieci 15
emeryci 18
pozostali dorośli 17


Mysle ze pomoglam ;)
2009-11-21T20:22:59+01:00
Klatka A
dzieci 10
emeryci 6
pozostali dorośli 24

klatka B
dzieci 25
emeryci 18
pozostali dorośli 7
Klatka a
Klatka a 10 6 24 4p klatka B 15 17 18 50