Odpowiedzi

2009-11-21T19:44:16+01:00
Unosi jajko do góry gdyż woda słona zmienia swoją gęstość przezs co jajko unosi się do góry
7 3 7
2009-11-21T19:44:26+01:00
Jajko się unosi do góry, gdy dolewasz wody dlatego, że sól zagęszcza wodę, która w efekcie wypiera jajko na powierzchnię. Im więcej procentowo soli w wodzie, tym większa jest wyporność. Zobacz morze martwe, tam gęstość wody jest bardzo duża.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:46:13+01:00
Dodanie soli do wody spowodowało zwiększenie jej gęstości. Siła wyporu zależy od gęstości cieczy - im jest ona większa, tym większa siła wyporu działa na zanurzone w niej ciało. Jezioro nazywane Morzem Martwym jest tak słone, że można swobodnie unosić się na jego powierzchni. Jest to możliwe dzięki dużej sile, wyporu, wynikającej z dużej gęstości bardzo słonej wody.
12 4 12