Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:51:27+01:00
Pytanie, czy masz na myśli higienę oczu czy dbanie o zdrowie wzroku - to jest jednak różnica, ale niech będzie.

Przede wszystkim nie należy siedzieć długo przed komputerem, ponieważ jest to bardzo męczące dla oka(jak wiadomo obraz na ekranie miga, ale jest to niewidoczne).Latem należy nosić okulary z filtrami, które zabezpieczają oczy przed promieniowaniem słonecznym, należy także kontrolować wzrok u okulisty, a jeżeli okaże się, że mamy problemy z widzeniem, wtedy okulistka daje nam receptę na okularki i tu w zależności od wady albo plusy(nie widzimy z bliska)albo minusy(nie widzimy z daleka), nalezy również dbać o to, aby w naszej diecie było dużo witaminy A, bardzo dobre są jagody, trzeba także zadbać o prawidłowe oświetlenie w miejscu, w którym się uczymy oraz od czasu do czasu spojrzeć za okno, jak najdalej, na coś zielonego lub zamknąć oczy(wtedy odpoczną).
6 4 6
2009-11-21T20:11:57+01:00
Należy ich nienadwyrężac czyli np. siedziec jak najkrucej przy komputerze ,telewizorze bo to źle na nie wpływa
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T20:16:34+01:00
- kontrolowanie wzroku u okulisty
- odpowiednie nawilżanie spojówki i rogówki
- nie należy używać do wycierania oczu chusteczek stosowanych jednocześnie do nosa, ponieważ flora bakteryjna znajdująca się w wydzielinie z nosogardzieli jest często przyczyną zapalenia spojówek
- używanie odpowiednich okularów ochronnych z filtrem przy pływaniu, jazdy na nartach
- nie należy czytać leżąc na plecach (bo wtedy gałka oczna się przemęcza czy cuś) xd
- jeśli czytać to tylko przy dwóch światłach - światło górne i drugie źródło oświetlenia powinno znajdować się z lewej strony w celu uniknięcia cienia ręki pracującej
- odległość oczu od książek - 30cm
- odległość oczu od komputera - 70cm (monitor na wprost oczu)
- ograniczenie oglądania telewizji
- dbanie o poziom wilgotności powietrza w pomieszczeniach
- przebywanie na świeżym powietrzu
- unikanie sztucznego, oślepiającego światła
- dostarczanie organizmowi optymalnej ilość płynów
- higiena twarzy i oczu (przemywanie)
- dbanie o to, aby do oka nie dostał się jakikolwiek kosmetyk
6 5 6