Odpowiedzi

2009-11-21T19:59:30+01:00
Argumęty za:
- lepsze zarobki
- wolne miejsce pracy
- poznanie nowych, ciekawych miejsc
- nowe znajomości

Argumęty przeciw:
- pozostawienie rodziny i przyjaciół
- droższe życie za granicą
- brak opanowania perfekcyjnie języku
- nieznane miejsca
- inne poruszanie się po drogach
1 2 1
2009-11-21T20:06:25+01:00
EMIGRACJA:
zalety:lepsza praca, dobre zarobki, dodatkowo można zwiedzić inne państwo, poduczyć się jakiegoś języka.

wady:daleko do bliskich, jest drożej, nie zawsze można się porozumieć.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T00:32:26+01:00
Niewątpliwą zaletą emigracji jest to, ze nasi rodacy mają możliwość wykonywania pracy na lepszych, niż w Polsce warunkach. Po pierwsze, w większości krajów, gdzie przebywają Polacy, czy to w krajach Wielkiej Brytanii, czy w Stanach Zjednoczonych lub krajach skandynawskich, średnie, a nawet minimalne płace są kilkakrotnie wyższe aniżeli te, które otrzymywali u polskich pracodawców w kraju. Otrzymując wysokie zarobki można sobie pozwolić nie tylko na spełnienie podstawowych potrzeb i zachcianek, ale nawet na oszczędzanie w przysłowiowej skarpecie. praca w Norwegii to wciąż najlepiej płatna praca, z dogodnymi warunkami dla pracowników, dostosowanym systemem pracy (rotacje dwutygodniowe), wymarzonymi warunkami socjalnymi itp. oczywiście, statystyki nie mylą się, nadal najwięcej polskich pracowników przebywa na terenie Wielkiej Brytanii. praca w Anglii nadal kusi Polaków do emigracji.
Wad procesu emigracyjnego jest tyle samo, co i dobrych stron. Po pierwsze, w Polsce, kiedy rynki otworzyły się na polskich pracowników, nastał wielki deficyt siły roboczej. Nadal brakuje pracowników w sektorach budowlanych, hydraulików, malarzy, lekarzy itd. Brak jest szczególnie odczuwalny i dotkliwy dla zwykłego Polaka, który jest zmuszony płacić wygórowane kwoty za tanie do tej pory usługi. Po drugie, emigracja to przykre doświadczenie dla samego emigranta i jego rodziny. Ciągła rozłąka, brak stałego kontaktu powoduje coraz częstsze rozpady małżeństw, zaniedbanie dzieci, którym nadano już przydomek „eurosierot”
1 5 1