Opisz krótko

Pantofelek
odżywianie: ( samożywne czy cudzożywne )
poruszanie się : ( wić, rzęski itp. )
środowisko życia:
budowa: ( jedno wielokomórkowa)
znaczenie w przyrodzie i dla człowieka

w ten sam sposób jeszcze Euglenę zieloną i Amebę

maja być spr. informacje
thx:)

2

Odpowiedzi

2009-11-21T19:59:04+01:00
Pantofelek:

Odżywianie się cudzożywne
Poruszanie się rzęski
Pantofelek występuje pospolicie we wszystkich słodkowodnych zbiornikach wodnych na całej Kuli Ziemskiej. Występuje w strefie przybrzeżnej i otwartej toni wodnej.
Jednokomórkowiec
Znaczenie dla człowieka - przykro mi nie pomoge :(

Euglena Zielona:
Odżywianie się samożywne i cudzożywne
Poruszanie się wić
Euglena zielona żyje w wodach słodkich, w zanieczyszczonych zbiornikach, kałużach.
Jednokomórkowiec
Znaczenie dla człowieka - sorki, tu też nic nie napiszę :(

Ameba:
Cudzożywna
Poruszanie się Ani wić, anni rzęski tylko nibynóżka
Przedstawiciele żyją w środowisku wodnym lub jako pasożyty. Występują w zanieczyszczonych zbiornikach wodnych, jeziorach, stawach.
Jednokomórkowiec
Znaczenie dla człowieka - tak jak w poprzednich :(
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T20:21:05+01:00
PANTOFELEK
odżywianie: cudzożywny
poruszanie się: rzęski
środowiski życia: woda, głównie jeziora
budowa: jednokomórkowiec
znaczenie: oczyszcza wodę
EUGLENA
odżywianie: samo i cudzo żywna, samo, kiedy jest bliżej powierzchni a cudzo, kiedy jest głębiej
poruszanie się: wic
środowisko życia:woda
budowa: jednokomórkowiec
znaczenie:oczyszcza wodę
AMEBA
odżywianie: cudzożywna
poruszanie się: niby nóżki
środowiski życia: woda
budowa: jednokomórkowiec
znaczenie: wywołuje groźne choroby np. malaria, cholera
7 4 7