Odpowiedzi

2009-11-21T19:53:13+01:00
Ewangelia została spisana po śmierci Jezusa.Chyba to wci wystarczy by napisac wypracowanie ;)
1 1 1
2009-11-21T19:56:32+01:00
Ostatnio miałam to na religi.
Wraz z upływem czasu kiedy malała liczba naocznych swiadkow działalnosci ziemskiej Jezusa , a chrześcijaństwo coraz bardziej się rozwijało. Pojawiła sie potrzeba zachowania na piśmie słow i czynów Jezusa . Ewangelie to spisane wydarzenia i słowa naocznych swiadków zycia Jezusa (apostołow).utorzy Ewangelii wybrali niektóre z wielu posiadanych informacji o Jezusie, które według nich najlepiej miały służyc potrzeba kościołów lokalnych .



odpisz jesli o to ci chodziło !!!!!!!!!!!!
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T19:56:54+01:00
Powstawanie Ewangelii związane jest z 3 etapami:
1 etap- życie i nauczanie Jezusa
2 etap- ustne przekazywanie kolejnym pokoleniom wydarzeń i życia Jezusa
3 etap- spisanie Ewangelii:
Ew.Św. Marka- ok. 70 roku
Ew.Św. Mateusza- ok. 80 raku
Ew.Św. Łukasza- ok. 90 roku
Ew.Św. Jana- ok. 100 roku
1 5 1