Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T20:21:26+01:00
X- jest to wiek ojca
y - to wiek syna

x-2= 10(y-2)
x+13=2,5(y+13)

rozwiązujemy uklad równan

x-2=10y-20 /+2
x+13=2,5(y+13)



x=10y-18
x+13=2,5(y+13)

podstawiamy pod x

x=10y-18
10y-18+13=2,5y+32,5 /-2,5y



x=10y-18
10y-2,5y-5=32,5 /+5

x=10y-18
7,5y=37,5 /:7,5


x=10y-18
y=5


y=5
x=10*5-18

y=5
x=50-18

y=5
x=32


odp. ojciec miał 32lata a syn 5
1 1 1
2009-11-21T20:26:59+01:00
X - wiek ojca
y -wiek syna
x-2 = 10(y-2)
x+13 = 2.5(y +13)
-----------------------
x =10y -20 +2 = 10y -18
10y -18 +13 =2,5 y + 32,5
10y -2,5y = 32,5 + 5 =37,5
7,5y = 37,5
y = 37,5 : 7,5
y = 5
x =10y -18 =10*5- 18 = 50 -18 = 32
Odp. Ojciec ma 32 lata , a jego syn 5 lat.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T21:14:20+01:00