Odpowiedzi

2009-11-21T20:23:49+01:00
Http://matematyka.pl/latexrender/pictures/48742eea16edc873fb258c2308a3ffb7.png
x-liczba mniejsza
y-liczba większa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T20:25:12+01:00
X+y=308
x/y=7 + reszta 28

x=308-y
x=7y+28

308-y=7y+28
280=8y

y=35
x=273
1 1 1
2009-11-21T20:29:10+01:00
Suma dwóch liczb naturalnych dodatnich wynosi 308, jeśli większą z nich podzielimy przez mniejszą to otrzymamy iloraz 7 oraz resztę 28. Wyznacz te liczby.

I liczba x
II liczba 308 - x

308-x 308 - x 7x+28
------- = 7r.28 -------- = ---------- |*x
x x x

308-x=7x+28
-x-7x=28-308
-8x=-280 |:-8
x=35

I liczba 35
II liczba 308-35=273