Odpowiedzi

2009-11-21T20:50:00+01:00
2 pociągi oddalone są od siebie o 400km.Jeden jedzie z prędkością 100km/h,a drugi z prędkością 50km/h.Jaką drogę
do spotkania przejedzie każdy z nich?

odległość - 400km
V₁=100km/h
V₂=50km/h

S₁=2x
S₂=x

2x+x=400
3x=400 |:3
x=133 i 1/3km

S₁=2 * 133 i 1/3 = 266 i 2/3km
S₂=133 i 1/3km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T20:53:07+01:00
Pociagi jadą w sumie z predkością 150km/h
V=V1+V2
Drogę 400 km przebędą w czasie t= s/V
t= 400km/150km/h
t = 2 i 2/3h
teraz liczymy ile przejedzie kazdy z tych pociagow w tym czasie czyli:
s1= V1*t
s2= V2*t
s1= 100km/h*8/3h = 266 i 2/3 km
s2= 50km/h*8/3h = 133 i 1/3 h

2009-11-21T20:59:22+01:00
1pociąg 2pociąg
100km/h 50km/h

Jeżeli pierwszy pociąg przejedzie 200km to drugi przejedzie 100km co daje nam 300km

Czyli: Pierwszy pociąg 250 a drugi 150km