Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T21:11:25+01:00
METROPOLIA - macierzyste miasto. W starożytnej Grecji miasto, które zakładało kolonię.

Wielka kolonizacja w Grecjii - utworzony został przez historyków dla odróżnienia ruchu osadniczego, w którym brały udział polis greckie w okresie archaicznym, od podobnych zjawisk występujących w świecie greckim przed oraz po "Wielkiej kolonizacji. W odróżnieniu od poprzednich ruchów migracyjnych w których brały udział całe plemiona, podczas "Wielkiej kolonizacji" ruch kolonizacyjny organizowany był przez małe greckie miasta-państwa (gr. polis). Kolonizacja obejmowała wybrzeża Morza Śródziemnego i Morza Czarnego od VIII do VI w. p.n.e. Terminem "kolonia" historycy oznaczają osadę grecką założoną poza granicami Grecji w VIII.
3 3 3
2009-11-21T21:12:17+01:00
1.za mało miejsc
2. mało żyznych ziem
3. rozrost ludnosci
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:16:51+01:00
Przyczyny kolonizacji:
-Chęć zdobycia nowych ziem
-przeludnienia w Greckich polis,
-poszukiwanie złóż surowców naturalnych,
- pozyskanie nowych niewolników

Metropolia – w antycznej grecji polis duże miasto, które stanowi centrum gospodarcze i kulturalne większego obszaru,
8 4 8