1 naczyniu o objętości 2dm sześcienne znajduje się 3,92 g tlenku węgla.oblicz jego gęstość
2 wyszukaj w tablicach chemicznych po jednym Przykładzie gazu o Gęstości większej i mniejszej od gęstości dwutlenku węgla.

Z góry dZiękujne ;-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:17:06+01:00
1. 3,92g / 2 = 1,96 g/dm sześcienny
2. mniejsza - etan
większa - Dwutlenek siarki
2009-11-21T21:27:45+01:00
Zad 1
3,92g/2=1,92g/cm sześcienny
zad2
większa-dwutlenek siarki
mniejsza-etan
2009-11-21T22:16:32+01:00
A) d = m : v
d = 3,92g : 2dm
d = 1,96g/dm3

Odp.: Gęstość tlenku węgla wynosi 1,96g/dm3.

b) mniejsze : wodór - 0,089g/dm3
większe : butan - 2,70g/dm3

;)))