Kierowca samochodu, jadąc z prędkością v=126km/h, zobaczył w odległości s=200m przed sobą oznakowane przejście dla pieszych. Do jakiej prędkości udało mu się zwolnić, jeśli hamując jednostajnie, dojechał do przejścia po czasie t=8s?

Jakbym bylo to mozliwe to prosze o podanie jak to zrobic;) z gory dzieki;d.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:28:19+01:00
Kierowca samochodu, jadąc z prędkością v=126km/h, zobaczył w odległości s=200m przed sobą oznakowane przejście dla pieszych. Do jakiej prędkości udało mu się zwolnić, jeśli hamując jednostajnie, dojechał do przejścia po czasie t=8s?

V=S/T
V=200m/8s= 25m/s
2009-11-21T21:31:21+01:00
Wzór: Vk=Vp-at

Vk-prędkość końcowa
Vp-prędkość początkowa
t-czas
a-prędkość

Podstaw do wzoru i oblicz.
1 1 1