Do sklepu dostarczono krówki w cenie 10zł za kilogram i landrynki w cenie 8zł za kilogram. Łączna wartość dostarczonych cukierków była równa 180zł. Sprzedano 1/4 krówek, połowę landrynek i uzyskano 65zł. Ile kilogramów landrynek pozostało do sprzedania?
Prosiłabym o podanie całego układu równań i wyniku. Z góry dzięki. :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:58:03+01:00
X - ilość krówek y - ilość landrynek

x+y=180
1/4x+1/2y=65

y=180-x
1/4x+1/2(180-x)=65

y=180-x
1/4x+90-1/2x=65

y=180-x
1/4x-2/4x=65-90

y=180-x
-1/4x=-25 /*(-4)

y=180-x
x=100

y=180-100=80
x=100

Cena landrynek wynosi 8zł. kupiono za 80zł. czyli 10kg. Więc pozostało 5kg. landrynek do sprzedania.
1 5 1
2009-11-21T22:01:20+01:00
Krowki 10zł za kg
landrynki 8zł za kg
razem 180zł
czyli było 10kg x 10zł=100zł krówki
10x 8zł=80kg landrynek razem te 180kg
1/4 krówek sprzedanych to 2,5kg czyli 25 zł
polowa landrynek to 40zł
razem te 65zł
pozostało do sprzedania 5kg landrynek
2009-11-21T22:09:55+01:00
10x+8y=180
1/4x+1/2*8=65

5/2x=4y=65

5x+8y=130

10x+8y=180
-5x-8y=-130
5x=50
x=10

10*10+8y=180
y=10

y-1/2y=10-5=5
Odp. Pozostało 5kg landrynek do sprzedania.