Odpowiedzi

2009-11-21T21:49:52+01:00
221-137=84(tyle liczy drużyna 2)
221-149=72(tyle liczy drużyna 3)
84+72=156
221-156=65(tyle liczy drużyna 1)

liczę na najlepszą pracę ;)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T21:53:40+01:00
X - ilość w pierwszej drużynie
y - ilość w drugiej drużynie
z - ilość w trzeciej drużynie
x + y + z = 221
x + y = 149
x + z = 137
Bierzemy równania
x + y = 149
x + z = 137
Dodajemy je stronami
2x + y + z = 137 + 149
x + (x+y+z) = 286
Podstawiamy za x+y+z=221
i mamy
x+221=286
x = 286-221
x=65
zatem mamy
x+y=149, y=149-x
y=149-65 = 84
x+z=137, z=137-x
z=137-65 = 72

W pierwszej drużynie było 65 harcerzy, w drugiej 84, natomiast w trzeciej 72 harcerzy :)
1 5 1
2009-11-21T21:55:35+01:00
Drużuna III:
221 - 149 = 72
Drużyna II:
221 - 137 = 84
Drużyna I:
72 + 84 = 156
221 - 156 = 65

Odp: DRUŻYNA I - 65
DRUŻYNA II - 84
DRUŻYNA III - 72
1 1 1