Odpowiedzi

2009-11-21T21:55:10+01:00
Licząc, że zawiniemy krótszy koniec, żeby większa rurka była to:
Ob = 30 cm

Rozw.

1. Obl r
Ob = 2pi * r
r= Ob / 6,28
r= 30cm / 6,28 = 4,78 cm

2. Obl średnicę
d = 2r
d = 4,78 *2 = 9,56cm

Odp: Tak, można zbudować rulon, przez który przetoczy się kulka
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:56:37+01:00
L=30 cm
l=2pi*r / /2pi
r=l/2pi
r=30cm/2*3,14=30cm/6,28= 4,78
(średnica) 2r = 9,55 cm
9,55 cm > 9 cm

Odp : Tak, można.
6 4 6