Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:54:47+01:00
8 min 20 s = 500 s
300 000 km * 500 s = 150000000 km(tyle wynosi odległość Ziemi od Słońca
2 3 2
2009-11-21T21:54:50+01:00
Światło rozchodzi się z prędkością 300 000 km/sek. Oblicz odległość Ziemi od Słońca,jeżeli czas przejścia światła od Słońca do Ziemi trwa 8 minut 20 sekund.

8min20s=500s
S=V*T
S=300000km/s*500s=150.000.000km
3 3 3
2009-11-21T21:57:28+01:00
S- droga =?
v- predkość = 300000km/s
t=czas= 8min20sek= (8m*60s)+20 s= 500s
Korzystamy z wzoru:
s=v*t
podstawiając otrzymujemy:
s=300000*500=150 000 000 km
Odp. Odległość Słońca od Ziemi wynosi 150 mln km
3 3 3