Trzech gości umówiło się w knajpie na flaszkę. Przy stoliku robią składkę-każdy dał po 10 zł. Po chwili kelner przynosi flaszkę i mówi: wódka kosztowała 25 zł, zostało 5 zł reszty, żeby było sprawiedliwie ja biorę 2 zł a panom oddaje po 1 zł reszty. Po paru minutach goście liczą: daliśmy 3 banknoty po 10 zł, kelner wydał nam po 1 zł reszty więc wydaliśmy po 9 zł, trzy razy 9 daje nam 27 zł, 2 zł wziął kelner...a gdzie jeszcze 1 zł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:58:51+01:00
2009-11-21T22:02:59+01:00
30 zł - 3 * 1zł. (tyle dostali goście reszty) = 27zł- 2zł (które wziął kelner) = 25zł. (cena flaszki)
Wszystko gra!!! Złotówkę zgubili goście w wyliczeniach dodając 27 + 2 zł. dla kelnera, zamiast odejmować do ceny