Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T21:55:34+01:00
X-cena książki
y-cena zeszytu

x+3y=13zł
x+5y=17zł
2y=4zł
y=2zł

y=2 zł
x+3y=13zł
x+6=13zł
x=7zł

ODP. książka kosztowała 7 zł a jeden zeszyt kosztował 2 zł
3 3 3
2009-11-21T21:58:09+01:00
X- książka
y- zeszyt

x+3y=13 /* (-1)
x+5y=17

-x-3y= -13
x+5y=17

2y=4
y=2
x+3*2=13
x+6=13
x=7
Odp. Książka kosztuje 7 zł, a zeszyt 2 zł.
2009-11-21T22:02:24+01:00
X- cena książki
y- cena zeszytu

x+3y=13 I *(-1)
x+5y=17

-x-3y= -13
x+5y=17
--------------
2y=4 I :2
y=2

(Obliczyłem y czyli cenę zeszytu)


x+3y=13 I * 5
x+5y=17 I * (-3)

5x+15y=65
-3x+(-15)y=-51
-------------------
2x = 14 I :2
x = 7

(Obliczyłem y x czyli cenę książki)