Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • oczo
  • Początkujący
2009-11-21T22:29:24+01:00
Święty Franciesz z Asyżu pochodził z bogatej rodziny. swój majątek rozdał ubogim i zaczął wieść ascetyczny tryb życia - żył jak pustelnik. Wiele czasu spędzał na modlitwie niósł pomoc biednym i chorym. Założył zakon Braci Mniejszych, żył przepełniony miłościa do ludzi, świata i zwierząt które nazywał Braćmi Mniejszymi. Był pierwszym człowiekiem w dziejach kościoła ktory miał stygmaty


Stygmaty to krwawiące rany pojawiające się u niektórych osób w miejscach w których rany miał Chrystus

11 4 11
2009-11-21T22:33:27+01:00
Święty Franciszek był duchownym. Żył na przełomie XII/XIII wieku. Stworzył doktrynę franciszkanizmu. Głosił filozofię wszechogarniającej miłości do świata i wszelkiego stworzenia jako dzieła Bożego.
Kierował się dosłownym rozumieniem nakazu Chrystusa o porzuceniu dóbr zewnętrznych i podążaniu za Nim.
Zrezygnował z majątku, rozdał pieniądze potrzebującym, stworzył wędrujący zakon.
Był przeciwnikiem ascetyzmu umartwiającego ciało.
Głosił kazania do zwierząt: ryb i ptaków.
7 4 7