Odpowiedzi

2009-11-21T22:16:13+01:00
Nie wiem czy oto ci chodzi, ale składnikiem cytochromów (enzymów łańcucha oddechowego) i składnikiem białek magazynujących tlen (hemoglobiny we krwi) jest ŻELAZO.
2009-11-21T22:17:52+01:00
Układ oddechowy-dlatego że powietrze pobieramy przez: nos,później gardło, krtań, tchawica, oskrzela. A krwionośny bo wymiana gazowa odbywa się w pęcherzyku płucnym, które ma połączenie z systemem wentylującym płuca oraz z naczyniami krwionośnymi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T00:19:18+01:00
Z pęcherzyków płucnych do krwi przedostaje się tlen, który jest rozprowadzany do tkanek. Z tkanek do krwi przenika dwutlenek węgla, a ten z kolei do krwi przez naczynia włosowate do pęcherzyka skąd jest wydalany w czasie wydechu