1.z dwóch miejscowości odległych o 35 km wyjechały równocześnie na spotkanie dwie koleżanki. gdy spotkały sie , obliczyły że pierwsza z nich jechała ze średnia prędkością 12km/h a druga ze średnia prędkościa 16 km/h . ile kilometrów przejechała każda z dziewczyn?
2. kuba pożyczył od taty samochód którym wyruszył z domu na spotkanie z dziewczyna. przed wyjazdem obliczył że jadąc ze średnia prędkościa 60km/h przybędzie na spotkanie dokładnie o umówionej godzinie. po przejechaniu (z zaplanowaną prędkościa) 60% drogi złapał gume a zmaina koła zajęła mu 16 minut. teraz aby zdążyć na spotkanie musiałby jechać z prędkościa 120 km/h oblicz odległośc od domu kuby do miejsca spotkania z ukochana.

3

Odpowiedzi

2009-11-21T22:32:56+01:00
Vk1=12km/h
Vk2=16km/h
S=35km/h
12+16=28km/h

2.
v-60 km/h
t=16
v2=120km/h
s-?
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T22:42:15+01:00
Zadanie 1

Obie dziewczyny jadą prze ten sam czas
dla pierwszej z nich t=s_1/v_1
dla drugiejt=s_2/v_2

po podtsawiniu danych v_1 i v_2 mamy
t=s_1/12
t=s_2/16

Porównujemy stronami
s_1/12=s_2/16
mnożac na krzyz mamy
16s_1=12s_2

teraz kożystamy z tego ze s_1 + s_2=35 czyli s_1=35-s_2

16(35-s_2)=12s_2 :4
4(35-s_2)=3s_2
s2_20 z tego wynika ze s_1=15


Zadanie 20
Porównujemy czasy całkowite

(0,6S)/60 + 16/60 + (0,4S)/120 = s/60 /*120
1,2S+32+0,4S=2S
0,4S=32 S=80 km


2 5 2
2009-11-21T23:08:16+01:00
35/16=2,1875h
35/12=2,91(6)

2,917-2,1875=0,7295
12*0,7295=8,754
35/2=17,5
17,5+8,754=26,254 odległość jednej koleżanki
35-26,254=8,746 odległość drugiej koleżanki

Sorry 2 nie umiem