Zapisz odpowiedni układ rówań:a
a)Gdy do 20%liczby a dodamy liczbę b,otrzymamy 13.Gdy do liczby a dodamy 20% liczby b,otrzymamy 17
b)Liczba x jest o 30% większa od liczby y.Liczba o 5 wieksza od y jest o 2 mniejsza od x.
c)Liczba o 20% większa od x jest o 20% mniejsza od y.Liczba 2 razy wieksza od x jest o 5 wieksza od y.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T22:33:42+01:00
A) 20%a + b = 13
a + 20%b = 17
b) x - 30 % y = y
y + 5 = x - 2
c) x + 20%x = y - 20%y
x * 2 = y - 5
27 4 27
2009-11-21T22:34:33+01:00
A)20%a + b=13
a+20%b=17

b)x=y + 30 %
y+5=x-2

c)120%x=120%y
2x=5y
6 3 6
2009-11-21T22:39:02+01:00
A) 20% a + b = 13
20% b + a = 17
b) x - 30% x = y
5+y= x-2
c) 20% x + x = y - 20% y
2x = 5 + y
4 3 4