Odpowiedzi

2009-11-21T22:57:47+01:00
S=a×t² podzielone przez 2 pod kreską ułamkową

to znaczy
S =droga
a= przyśpieszenie
t²= czas² <do kwadratu
no i to podzielić przez dwa :))

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T23:25:53+01:00
Jeżeli zadanie było tak sformułowane jak jest powyżej napisane to jest ono nierozwiązywalne ponieważ nie istnieje ruch jednostajny prostoliniowy przyspieszony. Jeżeli natomiast mowa jest o ruchu jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym to najlepiej narysować sobie wykres zależności prędkości(oś "Y") od czasu(oś "X"). Wiedząc, że w ruchu jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym przyrost prędkości jest wprost proporcjonalny do przyrostu czasu (a = ΔV/Δt) wykazujemy, że droga to pole figury otrzymanej pod wykresem. Gdy V₀=0 to taką zależność podaje nam wzór na pole trójkąta prostokątnego, gdzie "a(bok) = t", a "h(wysokość)=V". Podstawiamy wszystkie dane:

P=1/2 ah
S=1/2 tV lub ładniej S= 1/2 Vt

To jest rozwiązanie, które nam pokazuje zależność drogi od czasu. Aby otrzymać końcowe rozwiązanie musimy tylko przekształcić równanie:

S = 1/2 Vt | ×2
2S = Vt | :t
2S/t = V

Odp: Wzór zależności prędkości od drogi wygląda tak: V = 2S/t

1 1 1