Odpowiedzi

2009-11-21T23:11:39+01:00
156060 - obecnie mieszkańców
1 rok - 2%

156060 - 102 %
x mieszkańców - 100 %
mnożymy na krzyż :
156060*100 - 102x / : 102
x = 153000
to było rok temu : )

teraz liczymy 2 lata temu ile było ludzi
153000 - 102 %
x - 100 %
x = 150000

Odp. 2 lata temu było 150000 mieszkańców
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T23:40:24+01:00
Najpierw obliczam ile było rok temu wiedząc że co roku rośnie populacja o 2% można wywnioskować, że:

102 % z x to 156060

x to liczba ludzi sprzed roku

102 % zamieniam na ułamek dziesiętny 1.02

1.02x = 156060 / : 1.02
x = 153000 <---------- tyle było rok temu


Teraz wiedząc ile było rok temu powtarzamy powyższe czynności z liczbą ludności sprzed roku, a więc teraz już

x to liczba ludności sprzed dwoma laty

1.02x = 153000 / : 1.02
x = 150000 <----- tyle było 2 lata temu

I gotowe. Wyszła cała liczba osób ( bez żadnych przecinków, bo jak może żyć dwa i pół człowieka xD )

odp. Przed dwoma laty w tym mieście żyło 150 000 osób.

3 5 3