Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T23:10:24+01:00
podział komórki jest tlenowo lub bez tlenowo , występuje u bakterii i te podzielone komórki są takie samae jak komórka macierzysta , a pączkowanie u drożdży i jest beztlenowo i komórki potomne nie są takie same jak komórka macierzysta
2009-11-21T23:11:21+01:00
Podział komórkowy jest jedną z faz cyklu komórkowego . Podział komórki podzielic mozna na tlenowe lub beztlenowe.Podział ten występuje np.u bakterii. Podzielone komórki są takie same jak komórka macierzysta.
Pączkowanie jest to rodzaj rozmnażania bezpłciowego.
Pączkowanie występuje tylko(i to nalezy nawet podkreslic) beztlenowo i komórki potomne nie są (to tez) takie same jak komórka macierzysta.
2009-11-21T23:12:09+01:00
Podział komórki - proces ten rozpoczyna się od podziału jądra komórkowego. Następnie pomiędzy dwoma jądrami zaczyna się tworzyć błona, która stopniowo dzieli komórkę na dwie równe, niezależne od siebie części. Ostatecznie powstają dwie komórki potomne. (Np.bakterie, pantofelek..)

Pączkowanie - na ciele organizmu rodzicielskiego tworzy się uwypuklenie, zwane pączkiem, które stopniowo rozwija się w miniaturkę dorosłego organizmu. (np.drożdże, stułbia..)