Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-16T13:46:13+02:00
Dane :
2x6
6x5

Pozostałe sciany:
2x6
2x5
2x5
6x5
2009-05-16T13:50:29+02:00
Prostopadłościan to inaczej graniastosłup czworokątny o podstawie prostokąta (coś w stylu pudełka od zapałek).

wymiaru twoich ścian to 2x6 i 6x5 czyli wysokość prostopadłościanu to 6 (inaczej nie dałoby rady ich posklejać) więc podastawa będzie miała wymiar 2x5 cm.

Podsumowując masz 6 ścian:
2szt 2x5 (podstawy)
2szt 6x2 (węższa ściana)
2szt 6x5 (szersza ściana)

2009-05-16T13:57:46+02:00
Http://www.zgapa.pl/zgapedia/data_pictures/_uploads_wiki/p/Prostopadloscian.png

tu mamy przykładowy rysunek prostopadłościanu, wiemy że przeciwległe boki w prostokącie mają taką samą długośc. więc.
a = 2
b = 6
tak samo będzie na ścianie przeciwległej.
zaś c równać się będzie:
c = 5
a jego krawędź boczna tyle co b.

razem mamy 4 krawędzie boczne po b=6
razem mamy 4 krawędzie po a=2
i razem mamy 4 krawędzie po c=5

czyli.
będzie:
2cm na 6 cm
5 cm na 6 cm
itd.
a na b } ściany
c na b } ściany
a na b } ściany
c na b } ściany

a na c } podstawa
a na c } podstawa