Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T23:48:55+01:00
Radiacja jest to wytworzenie wielu róznych grup rozwojowych przystosowanych do róznych środowisk. Przykładem jest radiacja płazów do wyjściu na ląd.

Każda z nowo powstałych grup rozwija cechy które umożliwiają jej coraz lepsze dostosowanie się do środowiska. Inne grupy mogą też zasiedlić nowe środowiska. Dlatego mozna powiedziec ze radiacja jest pozytywnym procesem.
2009-11-21T23:51:04+01:00
Tak, radiacja adaptacyjna (radiacja przystosowawcza) to ewolucyjne różnicowanie się organizmów należących do jednej linii rodowej. W wyniku radiacji adaptacyjnej z jednego gatunku powstaje wiele innych, przystosowanych do życia w różnych środowiskach. Klasycznym przykładem radiacji adaptacyjnej są zięby Darwina.