Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:06:43+01:00
1) Podaj wzór elementarny(empiryczny) związku zawierającego 83% potasu i 17% tlenu:

Zadanie 1:
Masa tlenu=16
Masa potasu=39

KxOy => szukamy x i y

Układamy równanie z niewiadomą:
39x:16y=83:17 => x:y=1328:663~2:1

I mamy wzór empiryczny.
K₂O

Zadanie 2:
Podaj wzór rzeczywisty tlenku chloru o masie molowej 119g wiedząc ze zawiera on 59.66% chloru.
Masa chloru = 35,5
masa tlenu= 16

Układamy proporcje:
119 - 100%
x - 59,66%
x=70,9954/35,5 = 2 (czyli są dwie cząsteczki chloru).

Jeśli całość wynosi 119 to: 119-71(w przybliżeniu) = 48/16= 3(cząsteczki tlenu)

A więc szukany wzór to:
Cl₂O₃

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
2009-11-22T10:09:45+01:00
K: O
83/39 : 17/16

2,1 : 1

K2O

2.
59,66/35,5 :40,34/16


(Cl2O3)n = 2*35,5+3*16=119g