Odpowiedzi

2009-11-22T08:03:06+01:00
35%-450
100%-x
-------------
35x = 45000 / :35
x =1285,7



(5-x)/2 - 6 > 4+2x/2 / *2

5-x - 6 > 4 + 2x
5 - 6 - 4 > 2x + x
-5 = 3x / :3
- 1 2/3 = x

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T08:16:15+01:00
Zadanie 1.
35% - 450
100% - x

x = 450 ×100% ÷ 35%
x = 1285,71

zadanie 2.
(5-x)/2 - 6 > 4+2x/2 | całość mnożymy razy 2, aby pozbyc się ułamków
5-x - (2×6) > 4+ 2x | prznosimy wyrażenia z 'x' na jedną stronę
-x -2x > 4 - 5 + 12
-3x > 11 | dzielimy przez (-3)
x < -2 ⅔

2009-11-22T08:36:34+01:00
1. Znajdź liczbę której 35% wynosi 450.

450 to 35%
x to 100%

x=(450*100%)/35%= 1286,71

2.rozwiąż nierówność

(5-x)/2 - 6 > 4+2x/2 /*2
5-x-12>8+2x
-x-2x>8+7
-3x>15 /*(-1)
3x<-15
x<-5