Odpowiedzi

2009-11-22T08:40:19+01:00
1.
(5-x)/4 -6 > 4+2x/2 |*4
(5-x)-24>16+4x
5-x-24>16+4x
-19-x>16+4x
-x-4x>16+19
-5x>35 |:-5
x<7
2.
2πr - obwód koła (podstawy), jeden z wymiarów
2π2=4π cm- jeden bok
wysokość - 40π cm²:4π cm=10cm
wysokość ma 10cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T08:42:56+01:00
(5-x)/4 - 6 > 4+2x/2 /*4
5-x-24>16+4x
-x-4x>16+19
-5x>35 /*(-1)
5x<35
x<7

2. Pole powierzchni bocznej walca jest równe 40pi cm2. Oblicz długość wysokości tego walca, jezeli promień podstawy ma długość 2cm

Pb=40π cm² Pole powierzchni bocznej walca jest równe 40π
r=2 cm
Pb=2πrH wzór na pole boczne walca,
2πrH = 40π podstawiamy nasze dane i wyliczamy wysokość
2π*2*H=40π
4πH=40π
H=40π/4π
H=10