1.W 5 zdaniach uzasadnij że omawiana lektura jest:
- ciekawa, warta przeczytania
- nudna, szkoda czasu na jej czytanie.
2.Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych
- cieszyć oko
- na wagę złota
3.Do podanych wyrazów dopisz ich synonimy min.8
- reżyser
- czasopismo

2

Odpowiedzi

2009-11-22T09:02:55+01:00
2.Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych
- cieszyć oko-patrzeć długo zapamiętywać wzrokiem cuieszyć się z tego faktu
3- czasopismo-gazeta,druk,dokument,treść,dziennik,tygodnik,miesięcznik,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T09:10:30+01:00
1.W 5 zdaniach uzasadnij że omawiana lektura jest:
- ciekawa, warta przeczytania
- nudna, szkoda czasu na jej czytanie.

Omówiona lektura jest bardzo ciekawa. Rozwija ona wyobraźnie i dzieki niej możemy dostrzec cos czego wczesniej nie dostrzeglismy. Moim zdaniem lektura ta jest warta przeczytania, i bardzo ja polecam gdyz ciekawszej ksiazki jeszcze nie czytałam.

2.Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych
- cieszyć oko - tzn. cieszy sie ze sie ma cos
- na wagę złota - tzn. że cos jest cenne nie chodzi o pieniądze

3.Do podanych wyrazów dopisz ich synonimy min.8
- reżyser - realizator, wykonawca, organizator, autor, kreator, architekt, aranżer, twórca
- czasopismo - pismo, magazyn, periodyk, żurnal, tygodnik, miesięcznik, kwartalnik, gazeta
5 4 5