Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T11:12:34+01:00
Konrad :
- bluźni przeciwko bogu
- czuje sie lepszy niż zwykli ludzie
- mowi o swojeje milosci do ojczyzny
-chce cierpiec za caly narod wziasc na swoje barki nol calego narodu, wszystkich polakow
-bohater romantyczny, pyszny, pewny siebie,
- chce rzadzic duszami, chce walczyc za ojczyzne
-mesjanizm- polska mesjaszem narodow
-spiskowiec zamkniety w wiezieniu, poeta, ktory wie ze nikt nie doceni jego poezji, gdyz zwykli ludzie nie sa na tyle wrazliwi
-czuje sie samotny
- uwqaza polske za przyszlego zbawiciela innych krajiow , a siebie za opiekunba ktory bedzie kochal bardziej i lepiej niz bog wszystkich ludzi -> mesjanizm, teodecea

kordian :
- jego biografuia jest inna od konrada z III cz dziadow
- kordian nie prowadzi rozrachunku z bogiem, tylko z samym soba
- dorastado roli czynnej , spiskowca i zabojcy cara
- poznajemy go gdy ma 15 lat znudzonego zyciem . ma problemy z ktorymi nie potrafi sie uporac . podejmoje probe samobojcza, nie widzi sensu ludzkiej egzystencji,. melancholik szukajacy sesnsu zycia w otaczajacym go swiecei --> choroba wieku ; jaskolczy niepokoj
-nieszczesliwa milosc do laury
- na gorze mount blanc - odnajdzie cel swojego zycia, zacznie dzialac, czloweik aktywny . przestanie skupiac sie4 na sobie poswieci sie ojczyznie
- weltschmerz "bol swiata" - dotyczy kazdego bohatera romantycznego , niezrozumienie przez zwyklego czlowieka, nadwrazliwosc
- targaja nim sprzeczne emocja
- nie moze znalezc sobie miejsca na swiecie
- jest nieszczesliwy, a zarazem czuje sie wyjatkowy
- wydaje mu sie ze stoi ponad innymi ludzmi
- uzala sie nad soba, czuje ze swiat go ogranicza
- probuje poznac zalety swiata (podrozuje)
- przezywa emocja na tle natury
- czuje, ze skrzydla romantycznego poety(symbol poezji) sa uwioezione w ciele
- niechetny wobec cywilizacji
- rozni sie od konrada tym ze dziala natomiast konrad nie dziala
- konrad narzeka, marudzi ale nie dziala natomiast kordian czynnie bierze sie do spisku na cara
- wiec raczej szalency
2009-11-22T13:15:08+01:00
Konrad:
- pewny siebie uznający że posiada moc jak Bóg
-samotnik
- indywidualista
-skłócony ze światem i ludżmi czuje sie wyobcowany
-jest bojownikiem o sprawy narodu
-w pewnym momencie staje sie bluźniercą
-przeciwieństwo gustawa
Kordian:
-jak większość bohaterowie romantyczni kieruje się uczuciami w życiu
-buntuje się przeciw światu
-przeżywa nieszczęślliwa miłość
-indywidualista
-brakuje mu silnej woli
-silna miłość do ukochanej sprawia że ma myśli samobójcze
-jest patriotą
-przechodzi przemiane na gorze po której staje się zdeterminowany by sam zabić cara więc również szalony