Jak ktos robil z was doswiiatczenie z kryształkami soli co sie osadzały na nice to prosze o rozwiaznie
DOSWIADCZENIE Z KRYSZTAŁKAMI SOLI;
CEL;.....
PRZYZĄDY;...........
SPOSÓB WYKONANIA;................
ZAOPSERWOWANY EFEKT;........................
WYJASIENIE TEORETYCZNE;................
z górydziękuje :D

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T10:09:53+01:00
Potrzebujesz garnek wode sól słoik nitka i ołówek
zagotuj wode w garnku(ile chcesz)
potem dodaj sól(ile chcesz)
po wystygnieciu wlej do słoika
do ołówka przywiąz nitke
i wsadz od wody tak aby ołówek był na sciankach słoika
po dwóch dniach zobaczysz jak osadzaja sie kryształki soli
celem jest uzyskanie skrystalizowanej soli
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:12:38+01:00
DOSWIADCZENIE Z KRYSZTAŁKAMI SOLI;
CEL; Co się stanie, z roztworem soli gdy woda wyparuje?
PRZYZĄDY;szklanka, sól, woda, nic, patyczek(ołówek)
SPOSÓB WYKONANIA;Do szklanki nalej wodę i wsyp sól. Następnie to wymieszaj. Do roztworu włoż nic przyczepiona do patyczka u górze szklanki.
ZAOPSERWOWANY EFEKT; Po wyparowaniu wodu sól osadziła sie na nici.
WYJASIENIE TEORETYCZNE;Po wyparowywaniu wody z roztworu soli , sol nadal bedzie miala forme krystaliczna . Ten proces nazywamy krystalizacja.

;)
licze na najlepsze ;P
6 5 6