Odpowiedzi

2009-11-22T10:19:23+01:00
A. (n+70+n+71+n+72+n+73)/4 = n+71,5
b. (n-2+n-1+n+n+1)/4 = n-0,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T10:20:10+01:00
Oblicz średnią arytmetyczną czterech kolejnych liczb naturalnych, z których najmniejszą jest liczba :
a. n + 70

n+70, n+71, n+72,n+73

(n+70+ n+71+ n+72+n+73):4=(4n+286):4=n+71,5

b. n - 2

n-2, n-1, n , n+1

(n-2+n-1+n + n+1):4=(4n-2):4=n-1/2n
1 5 1
2009-11-22T10:21:31+01:00
N + 70 + n + 71 + n + 72 + n + 73 = 4n + 286
4n + 286 / 4 = n + 71,5

n - 2 + n -1 + n + n + 1 = 4n - 2
4n - 2 / 4 = n - ½